Czy posiadasz swoje USP?

Jeśli nie masz wystarczająco szczęścia, by być jedynym graczem w swojej branży, to znak, że powinieneś odróżnić się od konkurencji dzięki wyjątkowej propozycji sprzedaży, czyli USP. 

Silny, natychmiast rozpoznawalny USP może stworzyć lub zniszczyć firmy działające na konkurencyjnych rynkach i w niszowych branżach, dlatego ważne jest, aby wykorzystać swój USP i uczynić z niego kamień węgielny strategii marketingowej.
Dopóki nie dowiesz się, jakie jest Twoje USP i jak z niego skorzystać, Twoja firma będzie tylko kolejnym głosem domagającym się, aby go usłyszano. 

Co to jest wyjątkowa propozycja sprzedaży?

Mówiąc najprościej, Twoja wyjątkowa propozycja sprzedaży jest tym, co odróżnia Twoją firmę od wszystkich innych na Twoim rynku.
Silna, wyjątkowa propozycja sprzedaży może pomóc przyciągnąć i zatrzymać klientów oraz zmniejszyć ich rotację.

W przypadku niektórych firm zidentyfikowanie USP będzie łatwiejsze niż innych. W rzeczywistości dla bardziej konwencjonalnych firm może to być bardzo trudne. Na szczęście istnieje wiele sposobów, aby wyrobić sobie markę, nawet jeśli tworzysz lub sprzedajesz wspólny produkt lub usługę.

Co sprawia, że ​​oferta cenowa jest atrakcyjna?

Najlepsze USP bezpośrednio odpowiadają na konkretne potrzeby, których doświadcza idealny klient firmy. Wyjątkowa propozycja sprzedaży, czasami nazywana propozycją wartości, powinna również podkreślać, jaka indywidualna jakość odróżnia firmę od konkurencji.

O czym należy pamiętać, próbując stworzyć swój własny USP?

Postaw się w sytuacji swojego idealnego klienta. Zanim zaczniesz myśleć o tym, jakie cechy odróżniają Twoją firmę od podobnych firm, musisz wiedzieć prawie wszystko o swoim idealnym kliencie.

Identyfikując idealną perspektywę, weź pod uwagę następujące kwestie:

  • Czego naprawdę chce Twój idealny klient?
  • W jaki sposób Twój produkt lub usługa może rozwiązać ich problem(y)?
  • Jakie czynniki motywują ich decyzje zakupowe?

Dlaczego Twoi obecni klienci wybierają Twoją firmę zamiast konkurencji?

Pamiętaj – nie wystarczy kierować się tylko na przybliżoną grupę demograficzną. Musisz dokładnie wiedzieć, komu chcesz sprzedawać i dlaczego. Gdy już to wiesz, możesz przystąpić do pracy nad kolejną wyjątkową najlepszą praktyką dotyczącą propozycji sprzedaży.

Wyjaśnij, w jaki sposób Twoja firma rozwiązuje problemy Twoich idealnych klientów.
Konsumenci nie chcą kupować produktów – chcą rozwiązać swoje problemy. Może to być tak proste, jak zakup niezawodnego zestawu narzędzi, które będą działać przez lata, ale może (i często jest) znacznie bardziej złożone.

Weźmy na przykład przemysł kosmetyczny. Firmy w tej przestrzeni nie tylko sprzedają produkty do makijażu – sprzedają także ideały stylu życia; blask, pewność siebie i styl. Pomyśl o tym w kontekście rozwiązywania problemów; ludzie, którzy mogą nie czuć się elegancko, pewnie lub stylowo, będą korzystać z konkretnego produktu. Jest to sedno większości reklam kosmetyków, a koncepcja ta odnosi się również do wielu innych branż.

Aby stworzyć silną USP, musisz zbadać profil swojego idealnego klienta, a następnie sprzedać swoje produkty w sposób, który pokaże im, że możesz zaspokoić ich potrzeby i rozwiązać ich problemy.
Jeśli Twoi potencjalni klienci wybiorą Twoje produkty, jak poprawi się ich życie?
Co sprawia, że ​​Twoja firma jest tak wyjątkowa, że ​​potencjalni klienci powinni wybierać Twoje produkty lub usługi?
Odpowiedzi na te pytania powinny stanowić podstawę twojego USP.

Uczyń swoją firmę nieodpartą dla klientów.

WAŻNE!

Tak jak reklamy mają zaledwie kilka sekund, aby przyciągnąć uwagę konsumentów –
Twój USP powinien być niemal natychmiast widoczny.

 

Czy posiadasz swoje USP?

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

jedenaście + 5 =